AKTUALNOŚCI

Wiedeń 2023

Nasza wycieczka do Wiednia odbyła się w dniach 18-19 kwietnia 2023 roku. Głównym celem wyjazdu był sparing z Rapidem Wiedeń oraz Austrią Wiedeń, ale nie zabrakło także czasu na zwiedzanie.

Wycieczkę rozpoczęliśmy wcześnie rano. Już o godzinie 7:00 miał miejsce wyjazd z Krakowa. Po drodze odbieraliśmy również uczniów z Krzeszowic i pełnym składem wyruszyliśmy w długą podróż. Nie okazała się jednak aż tak monotonna, ponieważ każdy znalazł sobie zajęcie – niektórzy zajęli się graniem w szachy, innym czas spłynął na rozmowach, a pozostali oddali się przedmeczowej regeneracji i spożytkowali podróż na sen. Następnym punktem był obiad w Brnie, który wszyscy zjedli ze smakiem. Po posiłku czekał na nas już ostatni odcinek drogi.

O 15:30 przybyliśmy do hotelu z nadzieją na szybkie zakwaterowanie. Okazało się jednak, że pokoje nie były takie łatwe do znalezienia, więc poświęciliśmy na to trochę czasu. Następnie zjedliśmy naleśniki i już za godzinę musieliśmy jechać na mecz.

O 18:30 zaczął się sparing U14 z Rapid Wiedeń. Nasza drużyna grała bardzo dobrze, jednakże ostateczny wynik wyniósł 1:0 dla przeciwników. W trakcie pojedynku zgasły światła na ostatnie 10 minut i nie wróciliśmy już do potyczki, a szkoda, bo na pewno moglibyśmy się jeszcze wykazać i być może odrobić stracone punkty. Po wyczerpującym sparingu zjedliśmy spaghetti i zmęczeni wróciliśmy do hotelu, aby się zregenerować.

W tym czasie U15 zwiedzali z przewodnikiem Muzeum Timetravel.

Następny dzień zaczęliśmy wcześnie, bo już o godzinie 8:00 czekało na nas śniadanie w hotelu. Po posiłku wybraliśmy się na zwiedzanie starówki – przeszliśmy eleganckim deptakiem Graben i Kohmarkiem. Zobaczyliśmy również Ratusz, Dom Krzyżaków oraz Katedrę św. Szczepana. Potem wsiedliśmy w autobus i zrobiliśmy objazd wzdłuż Ringstar. Mieliśmy okazję zobaczyć Operę, Parlament, Uniwersytet oraz Hofburg, czyli zimową rezydencję Habsburgów. Nie mogło zabraknąć również okazałego Schonbrunn na liście naszych rzeczy do zobaczenia. Architektura Wiednia zrobiła na nas ogromne wrażenie – mieliśmy poczucie przeniesienia się w czasie. Również nowoczesne akcenty były zapierające dech w piersiach – można chociażby wskazać na stadion Rapidu Wiedeń. Po intensywnym zwiedzaniu zjedliśmy obiad, by mieć siły przed ostatnim i wyczekiwanym punktem wycieczki, czyli meczami z Austrią Wiedeń.

Spotkania okazały się dla nas bardzo owocne i ekscytujące, ponieważ wyniki prezentowały się następująco: Austria Wiedeń 2 : 4 Wisła Kraków (U14), Austria Wiedeń 2 : 3 Wisła Kraków (U15).

Następnie czekał nas już tylko powrót do Krakowa. Bardzo zadowoleni z wyjazdu wsiedliśmy do autobusu i z uśmiechem pożegnaliśmy Wiedeń. Na pewno tu jeszcze wrócimy!